24 Par-tjek
Denne struktur egner sig især til færdighedstræning.Eleverne vejleder hinanden igennem opgaverne, så alle kan være med. |
Forberedelse:
Læreren giver opgaver - evt. på et særligt "Par-tjek-ark".
Hvert par deles om et ark.
|
|
Trin 1 |
Den ene partner løser sin første opgave, mens den anden - som coach - følger med og hjælper, hvis der er brug for det. |
Trin 2 | Hvis partnerne ikke er enige, kan de spørge det andet par i teamet. Hvis teamet tilsammen ikke kan blive enige, rækker alle 4 hånden i vejret for at få hjælp fra læreren. |
Trin 3
|
Når de to partnere er enige om svaret, roser coachen sin partner |
Trin 4 | De to partnere bytter roller og løser den næste opgave (trin 1-3) |
Trin 5
|
Når partnerne har løst en opgave hver, sammenligner de to par i temaet resultaterne og løser eventuelle problemer i fællesskab. |
Trin 6 | Derefter går eleverne tilbage til pararbejde og løser de næste 2 opgaver efter samme model (trin 1-5). |