46 Værdi-linie
Strukturen egner sig
især til repetition af komplekst stof, hvor der både skal huskes og
tænkes.
|
Trin 1 |
Tutor sider med kortene. Tutor læser det første spørgsmål og viser det til eleven. |
Trin 2 | Hvis eleven kan svare rigtigt, vinder eleven kortet - og tutoren roser ham. Der bruges overdreven ros, og rosen varieres fra gang til gang. Ifald eleven ikke kan svare, læser tutoren det rigtige svar højt, hvorefter kortet lægges nederst i bunken. |
Trin 3 |
Tutor sider med kortene. Tutor læser det første spørgsmål og viser det til eleven. |
Trin 4 | Hvis eleven kan svare rigtigt, vinder eleven kortet - og tutoren roser ham. Der bruges overdreven ros, og rosen varieres fra gang til gang. Ifald eleven ikke kan svare, læser tutoren det rigtige svar højt, hvorefter kortet lægges nederst i bunken. |
Trin 5 | Man fortsætter, indtil eleven har vundet alle kort.
|